Home » Auto - Moto

Premiera mondiala: CrossGolf reloaded

14 May 2010 One Comment

CrossGolf, masina inteligenta care acopera golul dintre MPV si SUV.
Modelul Cross completeaza gama Golf, fiind a sasea varianta.

Actuala generatie Golf, conceptul auto care a inregistrat cel mai mare succes din toate timpurile intra din nou in formatia completa pe drumurile acestei planete: la Salonul Auto de la Geneva din aceasta primavara a debutat, ca premier mondial, noua editie a modelului CrossGolf. Cu un nou design, cu motorizari noi TDI si TSI si cu noi dotari. Cu Golf in versiune clasica, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI si Golf R care a fost introdus pe piata doar de putine saptamani, gama cuprinde acum sase modele de sine statatoare. Totusi, impart intre ele componentele high-tech ale unui sistem modular inovativ. Astfel, ca si predecesorul sau, CrossGolf a fost dezvoltat avand la baza modelul Golf Plus. Dar, fiind un model all-round, varianta Cross reprezinta modelul de trecere intre MPV (Multi Purpose Vehicle) si SUV (Sport Utility Vehicle), combina deci variabilitatea MPV-urilor cu robustetea masinilor de teren. Toate aceste categorii au in comun pozitia ridicata a scaunelor, care este la mai mare cautare ca niciodata.

Motorizari Euro 5: TDI si TSI stabilesc etalonul pentru motoarele economice
Noul CrossGolf va fi disponibil deja din aprilie pe primele piete. Cumparatorii inteligentui model cu cinci usi vor prinde gustul unei noi generatii de propulsoare care includ si avantaje considerabile in privinta consumului de combustibil. Sunt folosite exclusiv motoare supraalimentate cu injectie direct pe benzina (TSI) si diesel (Common-Rail-TDI). Iar acestea sunt pe cat de agile, pe atat de economice. Aceasta devine evidenta la exemplul oferit de CrossGolf 1,4 TSI cu 118 kW / 160 CP: motor pe benzina cu turbocompresor, cu un cuplu maxim de 240 newtonmetri (incepnd de la 1.500 rpm), permite o viteza maxima de 207 km/h, iar condus cu ajutorul cutiei de viteze cu 6 trepte consuma in medie doar 6,8 litri de combustibil (analog 159 g/km CO2).
Chiar comparativ cu TSI-ul primei generatii, fata de care este cu 20 de CP mai purternic (!), consumul este mai redus cu 0,5 litri. Ca alternativa TSI-ul este disponibil optional si cu DSG cu 7 viteze; si in acest caz consumul este de 6,8 litri. Celelalte motorizri TSI disponibile sunt variantele cu 77 kW / 105 CP i 90 kW / 122 CP.
Conform asteptarilor, noile motorizri CrossGolf Common-Rail-TDI sunt extrem de economice. Au puteri de 77 kW / 105 CP (1,6 litri) si 103 kW / 140 CP (2,0 litri) si dispun din standard de filtru de particule diesel. Astfel, de exemplu, motorul TDI de 140 CP cu cutie cu 6 viteze, consuma doar 5,3 litri (138 g/km CO2). Cuplul maxim al acestui motor este atins deja la 1.750 rpm, avnd impunatoarea valoare de 320 newtonmetri.

Cutia automata a unei noi ere: DSG pentru patru din cinci motorizari
Cu exceptia motorului TSI de 105 CP, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj DSG. Pentru motoarele pe benzina si pentru TDI de 105 CP se folosete versiunea cu 7 viteze; iar pentru TDI cu 140 CP varianta cu 6 viteze, reglat special pentru cuplu motor extrem de mare. In plus, toata gama de motorizari CrossGolf respecta norma stricta de emisii Euro 5.

Exterior Cross: noul ADN definete design-ul frontal
A doua generatie CrossGolf urmeaza, similar celorlalte noi modele, noul ADN al design-ului Volkswagen. Iar aceasta se reflecta foarte expresiv mai ales in banda orizontala a radiatorului, pozitionata intre farurile frontale, precum si in spoilerele din fata, care au de asemenea o linie orizontala. Modelul nou combina aceasta linie cu elementele tipice modelelor Cross.
In comparatie cu prima generatie CrossGolf, costumul robust de teren a fost conceput mai elegant, iar linia a fost adaptata noului ADN al design-ului Volkswagen. Similar cu noul CrossPolo rezult astfel, mai ales in partea frontala, un aspect foarte diferit. Protectia in nuanta antracit urmareste in partea de sus a barei frontale, linia stilistica orizontala de design. Aici sunt integrate, in exteremele laterale, proiectoarele de ceata, disponibile in standard. In partea de jos, zona frontalaa este limitata inferior de o margine cu design de scut, in nuanta argintie. Lateral, noul CrossGolf prezinta extensiile tipice deasupra rotilor, inclusiv protectia pragurilor si a partii inferioare a usilor.
Bara din spate este protejata similar cu cea din fata si este accesorizata cu un scut stilizat argintiu. General valabil: datorita protectiilor vopsite in culoare inchisa si a garzii la sol, ridicata cu 20 milimetri, noul CrossGolf (in standard suspensie de drumuri grele cu gard la sol de 111 milimetri) infrunta cu usurinta chiar zone de off-road mai usoare; bandourile protejeaza masina si in traficul zilnic urban.
Asa cum este specific modelelor Cross, carcasele oglinzilor sunt vopsite argintiu pentru toate variantele, avasnd astfel aceeai nuanta ca si elementele de scut ale barelor si armonizand cu barele de portbagaj argintii incluse in dotarea standard. Design-ul exterior este desavarsit prin aplicatiile cromate si prin sigla CrossGolf inscriptionat pe lateral, precum si prin noile jante de aliaj de 17 toli (Budapest).
Culorile exterioare: Volkswagen ofer noul CrossGolf in sase culori diferite incepand cu nuanta aflata mereu in tendinte, Candy White, si pana la United Grey si Reflexsilver Metallic, Shadow Blue Metallic, Cashmere Brown Metallic si Deep Black Pearl Effect.

Interior: mult spatiu in interiorul individualizat
Un stil inconfundabil si o ambianta proaspata si simpatica sunt caracteristicile definitorii ale interiorului noului CrossGolf. Acesta dispune in standard de scaune sport (fata), inclusiv tapiterie in doua culori si cusaturi decorative. Partile interioare ale suprafetei de sezut si de spatar sunt personalizate prin modelul gri deschis Cellular cu custuri decorative colorate. Partile laterale si cele din spatele scaunelor au nuanta Negru Titan. Sptarele scaunelor din fata sunt dotate in exterior cu mese rabatabile si cu buzunare de depozitare. Covoraele decorate prin custuri colorate confera un accent stilistic deosebit.
In plus, CrossGolf este personalizat cu ajutorul ornamentelor cu aspect de inox ale suflantelor. De asemena in standard: asa numitul pachet de piele small cu volan in trei spite, cu levierul si partea superioar a schimbtorului de viteze imbrcate in piele. Si nu in ultimul rand, noul Volkswagen este individualizat prin foliile de protectie inscriptionate cu sigla CrossGolf de pe pragurile usilor din fata si prin pedalele cu aspect de aluminiu.

Similar cu Golf Plus, interiorul noului CrossGolf este caracterizat prin variabilitatea deosebit si pozitia foarte ridicata a scaunelor. In plus, CrossGolf ofera atat in fata, cat si in spate, foarte mult loc la picioare.
Si nu doar atat: in functie de pozitia banchetei rabatabile asimetrice si glisante longitudinal, volumul portbagajului variaza intre minim 395 litri si maxim 540 litri. Atunci cand sptarul banchetei este complet rabatat, capacitatea de incarcare este de pana la 1.450 litri.

Dotari standard: Cross insemna si exclusiv
CrossGolf are in standard, printre altele, oglinzi exterioare reglabile electric si incalzite, faruri spate cu tehnologie LED, geamuri termoizolante in tenta verde, lumini de drum permanente si ianchidere centralizat cu telecomanda. In interior echiparea standard prevede de exemplu instalatia de aer conditionat Climatic cu reglare semiautomata, scaun ofer reglabil pe inaltime, geamuri actionate electric fata si spate, volan reglabil pe inlatime si longitudinal, display multifunctional, capac rezervor cu deschidere telecomandata, torpedou cu sistem de racire si de incuiere, lumini pentru citit fata, precum si spatii de depozitare pe plafon si la toate usile, iar in fata si cu suporti pentru sticle de 1,5 litri.

Optional, Volkswagen ofera pentru CrossGolf si accesorii precum: interior din piele (tip Vienna), faruri bi-xenon cu lumina dinamica la virare, precum si camer Rear Assist, pentru mersul in marsarier. Cei care doresc sa parcheze mai usor, comanda CrossGolf cu Park Assist si deleaga astfel sarcina aceasta maisnii lor, Volkswagen. Una dintre putinele optiuni care nu este disponibila pentru CrossGolf este suspensia sport. Dar asta este logic, fiind vorba aici de o alta categorie. In schimb Golf GTI si Golf R nu pot fi comandate, nici in schimbul banilor si nici in schimbul unei vorbe bune, cu suspensiile de drumuri grele cu garda ridicata cu 20 milimetri, asa cum poate fi comandat Golf-ul all-terrain. Din fericire…

Sursa: Scorpion / Dan Stefan

One Comment »

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.