Home » Auto - Moto

Noul Polo GTI

18 May 2010 No Comment

Polo GTI de 180 CP consuma 5,9 litri, fiind cu 25 de procente mai economic
Polo GTI debuteaza cu o viteza de 229 km/h, avand in standard DSG cu 7 trepte

Polo GTI se intoarce. O revenire cu o putere de 132 kW / 180 CP! i acest GTI respecta promisiunea celor trei litere legendare: caracteristici superioare de manevrabilitate, reunite cu agilitatea fara compromisuri a motorizarii i cu siguranta de nivel maxim. Noul Polo GTI are o lista impresionanta de elemente high-tech. De exemplu motorul: propulsorul acestui Polo este un nou TSI de 1,4 litri cu injectia directa a benzinei, plus supraalimentare cu compresor si turbina. Downsizing ca la carte. Puterea este transmisa rotilor din fata prin DSG-ul cu 7 trepte. Iar XDS, blocarea electronica transversala a diferentialului, garanteaza implementarea integrala a puterii chiar i pe serpentinele stranse.
Avand aceste calitati, Polo GTI, disponibil atat in trei, cat i in cinci ui, este extrem de agil i extraordinar de eficient: sportivul de doar 1.194 kilograme accelereaza in doar 6,9 secunde la 100 km/h i atinge o viteza maxima de 229 km/h. In acelai timp, este i GTI-ul cel mai economic i cu cele mai mici emisii din toate timpurile. Consumul mediu: doar 5,9 litri la 100 kilometri. Aceasta corespunde unor emisii CO2 de doar 139 g/km.
Prin comparatie: predecesorul sau direct, din punctul de vedere al puterii, dotat cu turbomotorul de 1,8 litri i 180 CP, consuma 7,9 litri (analog 188 g/km CO2). Astfel generatia noua este cu 25 de procente mai economica. Aceasta inseamna progres in adevaratul sens al cuvantului. In plus, acesta este primul Polo disponibil cu faruri bi-xenon, inclusiv lumina dinamica la virare, cu lumini LED de drum permanent i de pozitie, precum i cu trapa panoramica.


Propulsorul TSI: mai multa putere prin supraalimentare
Traditia privind variantele de top ale modelului Polo a inceput cu aproape un sfert de secol in urma i are la baza legendarul Polo Coup G40 din 1986. Acesta a restabilit limitele dinamicii in segmentul sa, fiind primul vehicul din lume dotat cu compresor mecanic de tip G.
Motorul acesta genera 83 kW / 113 CP i ii permitea modelului Polo G40 o viteza de aproape 200 km/h, fiind astazi o maina de colectie, pastrata in stare foarte buna. Contrastand cu acesta, predecesorul noului Polo GTI a mizat in anul 2006, pentru prima data, pe sistemul turbo. Modelul de baza avea o putere de 110 kW / 150 CP, iar legendarul Cup Edition atingea cei 180 CP.
Inapoi in viitor: la finele lunii mai vor fi livrate primele maini Polo GTI in Germania, urmand a fi livrate treptat apoi i in restul Europei i in Japonia. Combinatia dintre injectia directa, compresor i turbocharger, sub aceeai capota, va face atunci furori in segmentul acesta. O privire asupra datelor: motorul Euro 5 de 180 CP cu patru ventile i in patru cilindrii ii atinge maximul puterii la 6.200 rpm. Impresionant pentru un motor de aceste dimensiuni, este i cuplul maxim de 250 newton-metri. Acesta este generat deja incepand cu 2.000 rpm i ramane la nivel constant pana la 4.500 rpm. Cifrele numite subliniaza faptul ca motorul 1,4 TSI, avand acest cuplu impresionant i fiind iubitor de rotatii maxime, nu are deloc greutati cu noul Polo GTI, ci imprima o agilitate extraordinara acestei maini rapide cu tractiune fata, in orice situatie i la orice turatie.
Cutia de viteze DSG: extrem de eficienta, extrem de sportiva
Aceasta dinamica este influentata pozitiv de transmisia DSG cu 7 viteze inclusa in standard. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj reunete caracterul sportiv i pe cel economic al cutiei manuale, cu confortul cutiei automate. Ca alternativa la cuplarea exclusiv automata, cutia DSG poate fi cuplata i manual fie cu ajutorul levierului schimbatorului in modul Tiptronic, fie cu padelele de la nivelul volanului, disponibile in standard.
Tren de rulare sport: coborat cu 15 milimetri i jante de 17 toli
Atletul de varf al familiei Polo da dovada de consecventa in privinta caracterului sportiv i a sigurantei. De aceasta raspunde, printre altele, i asiul sport GTI, inclusiv ESP i sistem de blocare electronica a diferentialului XDS. asiul are la baza structura fundamentala de punte fata McPherson i punte spate semi-independenta, combinata cu o sincronizare deosebit de dinamica. Alaturi de suspensia mai rigida, acesta mai include i arcuri adaptate corespunzator, care coboara garda la sol, cu 15 milimetri fata de versiunile normale. Efectul: inclinarea caroseriei este mai redusa, iar centrul de greutate se afla mai jos. Ambele caracteristici influenteaza in mod pozitiv dinamica in curbe. Acesta este i scopul anvelopelor low-profile (215/40 R17 87V) cu jante de aliaj uor, model Denver cu design-ul cu cinci cercuri, specific modelelor GTI i care este similar cu cel al jantelor modelului Golf GTI.

Perfect reglat: ESP plus XDS determina directia
i in privinta sigurantei, Polo GTI dispune de echipare de serie complexa, de exemplu sub forma sistemului de franare generos dimensionat i a sistemului de mentinere a stabilitatii ESP. In plus sunt conectate la acesta i numeroase alte module, precum sistemul antiblocare a rotilor (ABS), asistentul de urcare panta, sistemul de reglare a fortei de tractiune (ASR), sistemul de reglaj al momentului motor (MSR) i sistemul de blocare electronic a diferentialului (EDS). Presiunea din pneuri este supravegheata de sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri (RKA).
O dezvoltare moderna a functiilor cunoscute ale sistemului ESP, este XDS, sistemul de blocare electronica transversala a diferentialului, prezentata de Volkswagen pentru prima data la Golf GTI. Acesta amelioreaza manevrabilitatea la condusul cu viteza mare in curbe i echilibreaza maina spre punctul neutru, prin faptul ca XDS previne deraparea rotii descarcate de sarcina, din partea interiora a curbei, intervenind activ in franare i optimizand astfel tractiunea. In acest scop, sistemul de serie al modelului Polo GTI, apeleaza la informatiile furnizate de senzori, precum unghiul volanului, gradul de deviere i numarul de rotatii al rotilor. Efectul: mai multa siguranta i mai multa placere a condusului, pentru ca precizia Polo GTI devine i mai exacta cu ajutorul XDS.

Echiparea GTI: sportiva si legendara
Noul model de varf al gamei Polo poate fi identificat de la prima privire ca fiind un GTI atat in interior cat i in exterior, prezentand in mod clar insemnele acestui brand unic.
Exterior: in aceasta privinta, cel mai sportiv Polo nu se diferentiaza de marea masa doar prin cele doua dungi decorative roii ale grilei radiatorului. A adaptat, de la exemplu sa Golf-ul GTI structura in forma de fagure a grilei radiatorului, dispunand de un design frontal individualizat. Specifice GTI sunt i pragurile evidentiate i spoilerul spate in culoarea caroseriei. La aceste detalii ale exteriorului se aduga jantele de aliaj uor, deja mentionate, de 17 toli cu design Denver, care permit o privire asupra etrierelor de culoare roie, precum i bara din spate cu aspect difuzor in partea de jos. Integrata in partea stanga: teva dubla de eapament cromata a sistemului de evacuare. De asemenea noua: antena de radio, de navigatie i de telefon.
Optional sunt puse la dispozitie i alte doua dotari care, odata cu noul Polo GTI, intra pentru prima data in aceasta gama: trapa panoramica actionabila electric i care este extinsa pana la stalpii B, precum i farurile bi-xenon redesenate.
Aa cum a fost mentionat anterior, in farurile duble au fost integrate luminile LED de drum permanent i de pozitie.
Interior: i aici modelul Polo de 180 CP convinge prin ambianta originala GTI. De aceasta se ingrijesc de exemplu, scaunele sport de serie, cu tapiteria clasica cu model tipic in carouri, o motenire stilata a stramoului GTI din anii 70. Culoarea neagra a plafonului, a capitonajului montantilor, a manerelor i a parasolarelor confera un aer sportiv; la fel, i elementele consolei centrale dispun de suprafete negre, lucioase, calitativ superioare. Acestea sunt integrate in contraste de culoare i de material, precum crom matuit la suflante i la ornamentele cromate ale butoanelor rotunde. Executate integral cu acest aspect de crom mat sunt manerele uilor, elemente ale schimbatorului de viteze i ale manetei franei de mana, cadrul in care culiseaza maneta DSG, precum i cele trei spite ale volanului. Cusaturile decorative clare sunt de culoare rou clasic la schimbatorul de viteze, la maneta franei de mana i la volan.
Dotarea de serie generoasa dovedete ca sportivitatea i confortul nu se exclud reciproc nici la noul Polo GTI. Suplimentar fata de elementele deja mentionate, aceasta cuprinde pedale cu aspect de aluminiu, actionarea electrica a geamurilor fata (la caroseria in trei ui) i spate (la caroseria in cinci ui), oglinzi exterioare reglabile electric i incalzite, instalatie de climatizare, inchidere centralizata cu telecomanda, precum i proiectoare de ceata. Volanul de piele este echipat atat in stanga, cat i in dreapta, cu cate un sistem de padele pentru DSG. Desigur ca la toate acestea se adauga i un pachet de siguranta pasiva cu airbag-uri ofer i pasageri, cu airbag-uri laterale de cap i de torace i cu sistem de pretensionare pentru centuri fata, precum i prindere Isofix la bancheta spate pentru scaune de copii dotate corespunzator astfel acest Volkswagen nu este doar cel mai bun i cel mai economic Polo GTI de cand exista aceasta gama, ci este i cel mai sigur.

Sursa: Scorpion / Dan Stefan

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.